ساختار آسانسور بدون سیم بکسل
ساختار آسانسور بدون سیم بکسل
سیستم هدایت
سیستم هدایت همان راهنمای ریل است که محل قرارگیری آن در محل نصب درایو خطی به صورت مرکزی در پشت کابین آسانسور است.
سیستم نیروی محرکه
در آسانسور بدون سیم بکسل چند کابین درون چند شفت در یک ساختمان وجود دارند. در این نوع آسانسورها برای حرکت راحت کابینها از درایو خطی استفاده میشود. سیستم نیروی محرکه آسانسور شامل موتور خطی، سنسور موقعیت، سیستم ترمز، توزیع قدرت و بافر انرژی است.
موتور خطی
این نوع موتور آسانسور از آهن و به صورت دو خطی ساخته شده است، بخش اولیه موتور خطی آسانسور بدون سیم بکسل از چندین واحد سیم پیچ تشکیل شده است. پیکر بندی این موتور به صورت آرایه دوگانه و در کنار چاه آسانسور است. قسمت ثانویه آسانسور بدون سیم بکسل شامل یک اتصال مغناطیسی دائمی در کابین آسانسور است.
سنسور موقعیت
در آسانسور بدون سیم بکسل حضور سنسور موقعیت بسیار ضروری است، این سنسورها برای اندازه گیری موقعیت نسبی اتصال آهنربا در کابین مناسب هستند. قرار دادن این سنسورها درون آسانسور با استفاده بر اساس تعداد سیم پیچها انجام میشود.
سیستم ترمز
کابین آسانسور بدون سیم بکسل مجهز به سیستم مکانیکی ترمز، عملگر ترمز و چرخ دنده ایمنی است. سیستم مکانیکی ترمز همیشه فعال است.
توزیع قدرت
سیستم توزیع قدرت بر اساس چهار منبع زیر ساخته شده است، منابع مذکور به صورت مستقل هستند.
منبع تغذیه شامل یکسو کنندههای دو طرفه
کنترل کنندههای موتور کنترل واحد سیم پیچ
واحدهای سیم پیچ
یوک مکانیکی
بافر انرژی
جهت بالا رفتن کابین در آسانسور بدون سیم بکسل به نیروی ورودی بسیار زیادی نیاز است. در صورتی که کابینهای آسانسور به صورت همزمان جابجا نشوند برای جابجایی آنها به یک بافر انرژی نیاز است. بافر انرژی از مبدلهای DC / DC و ابر خازنها تشکیل شده است.